Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

Kiedy i jak często umieszczać posty na Facebooku

| Czerwiec 11, 2012

Startegia marketingowa na FacebookuPoniżej przedstawiam kilka wskazówek i danych statystycznych dotyczących umieszczania postów na Facebooku. Być może przydadzą się one do opracowania strategii działania na fanpage. Jedna podstawowa zasada, o której należy pamiętać: Liczy się jakość, a nie ilość.

 

Kiedy i jak często umieszczać posty

 

Najlepsze efekty dają posty umieszczane pomiędzy godziną 8 wieczorem a 7 rano. Większość użytkowników Facebooka jest wtedy w domu, nastawiona na relaks po pracy. Ich zaangażowanie (liczba „lajków” i komentarzy) wzrasta o 20%.

 

 

Środa jest najlepszym dniem do umieszczania postów. W środy fani są bardziej zaangażowani w zawartość fanpage’a – nawet o 8% więcej w porównaniu do pozostałych dni tygodnia.

Lepiej umieszczać maksymalnie 3 posty dziennie. Fani strony angażują się bardziej o 40% jeśli posty na fan page marki pojawiają się rzadziej. Strona, która umieszcza mniej niż 3 posty dziennie uzyskuje o 32% więcej „lajków” i o 73% więcej komentarzy.

W przypadku postów na Facebooku liczy się jakość, a nie ilość. Lepiej nie przesadzać z częstymi wpisami. Umieszczanie od 1 do 4 postów w tygodniu daje najlepsze efekty – o 71% większe zaangażowanie fanów (niż w przypadku 5 i więcej postów tygodniowo).

Najlepiej sprawdzają się krótkie wpisy (do 80 znaków), wtedy zaangażowanie fanów wzrasta o 66%.

Zadawanie pytań w postach powoduje, że użytkownicy chętniej komentują. Pozostawianie pustego pola do wypełnienia również powoduje wzrost liczby komentarzy (9 razy więcej komentarzy niż inne posty).

Użytkownicy Facebooka nadal są łasi na super promocje typu: bony zniżkowe, kupony rabatowe oraz obniżki. To najbardziej na nich działa. Lepiej też dać zniżkę np. 50 zł niż 10%.

Dwie najbardziej efektywne formy postów to umieszczenie zdjęcia oraz użycie tylko słów (94% większe zaangażowanie fanów).

Strategia marketingowa na Facebooku

 

Na podstawie Buddymedia.

Komentarze

One Response to “Kiedy i jak często umieszczać posty na Facebooku”

  1. Afilioteka
    Czerwiec 25th, 2012 @ 21:21

    Ciekawe badania, generalnie sprawdza się zasada że użytkownicy najwięcej spędzają czasu na portalach społecznościowych na początku i na końcu dnia roboczego :)

    Polecam nasz wpis o podobnej tematyce „8 sposobów na zwiększenie zaangażowania odbiorców na Facebooku

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Photoshop CC PL. Szkoła efektu

    autor: Anna Owczarz-Dadan

    Cena: 90.30 zł 129.00 zł

    O 39zł taniej!

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Facebook marketing w turystyce

    Każde szanujące się biuro podróży posiada swój fanpage na Facebooku. Wprowadzenie timeline, zdjęcia w tle, większych zdjęć, miniaturek zakładek i...

    Zamknij