Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

Najczęściej popełniane błędy na fanpage

| Wrzesień 2, 2011

 

facebook marketingZałożenie fan page (strony) na Facebooku oraz umieszczanie postów jest darmowe. Przy niewielkich nakładach finansowych można również samodzielnie uruchomić kampanię reklamową. Należy jednak pamiętać, że aby działania na Facebooku przynosiły odpowiednie rezultaty trzeba unikać pewnych czynności.

Oto najczęściej popełniane błędy na fanpage’u.

1. Zbyt częste umieszczanie postów

Aby nasze działania na Facebooku odniosły sukces konieczne jest regularne umieszczanie postów. Najlepiej wysyłać 1-2 posty dziennie, ważny jest również czas pomiędzy ich umieszczaniem – nie krótszy niż 5 minut.

2. Nudna treść postów

Lepiej usunąć swój fan page niż zanudzać fanów. Zamieszczanie opisów produktów, zachwalanie własnej firmy lub umieszczanie w kółko zdjęć (bo nie ma czasu na coś więcej) mija się z celem. Może warto rzadziej publikować, ale w zamian za to zainteresować fana czymś nowym i oryginalnym lub zmienić rodzaj prezentowanego postu. Pamiętaj – nie umieszczaj dwa razy tego samego posta.

3. Nie reagowanie na komentarze i nie odpowiadanie na pytania fanów

Często zapomina się, że z fanami należy rozmawiać. Warto upewnić się, że odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania, nawet te najgłupsze. Nie wolno zostawiać fanów samych sobie, każda aktywność jest ważna. Dzięki tej komunikacji możemy się wiele dowiedzieć o naszej grupie docelowej i jej potrzebach.

4. Kłócenie się z fanami

Najgorszą rzeczą jest kłócenie się z fanami. Klienci potrafią czasem wyprowadzić z równowagi i zdenerwować, ale warto poczekać chwilę, uspokoić się i wyluzować. Chyba ostatnią rzeczą jaką chcemy zrobić jest prowadzenie niezdrowej dyskusji na tablicy Facebooka. Zanim coś wyślemy warto się upewnić, czy odpowiedź nie jest obraźliwa.

5. Usuwanie negatywnych komentarzy

Zdarza się również, że ktoś napisze negatywny komentarz pod naszym adresem. Nigdy nie wolno go usuwać, należy na niego odpowiedzieć.

6. Łamanie praw i regulaminów Facebooka

Zanim zorganizujesz konkurs lub wprowadzisz nową aplikację na Facebooka, dowiedz się czy nie ma ku temu zastrzeżeń. Przeczytaj regulamin organizowania konkursów, dowiedz się, czy aplikacja, którą chcesz wprowadzić nie łamie zasad działania fanpage’u. Jeśli organizujesz konkurs, zadbaj aby użytkownicy mieli łatwy dostęp do jego regulaminu.

7. Odsyłanie na stronę internetową i nachalne zachęcanie do kupna produktów

Przyciągnięcie klienta na Facebook i odesłanie go do strony internetowej nie jest najlepszym rozwiązaniem. Użytkownicy Facebooka lubią nowości i różnorodne posty (video, zdjęcia, itp.), a odesłanie ich od razu do strony firmy i ciągłe zachęcanie do kupna produktu nie przyniesie zamierzonego rezultatu.

8. Nie używanie narzędzi Facebooka

Facebook udostępnia wiele pomocnych narzędzi do rozwijania fanpage’u i budowania społeczności. Warto się zainteresować nowymi rozwiązaniami, dodać nowe zakładki, zbudować tzw. landing tab/welcome tab (powitalna strona/karta/zakładka), załączyć ciekawą aplikację, itp. Możliwości jest wiele.

To tylko kilka podstawowych i najczęściej popełnianych błędów na Facebooku (i w innych mediach społecznościowych).

 

Komentarze

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych

    Autor: Kelsey Hightower, Brendan Burns, Joe Beda

    Cena: 31.43 zł 44.90 zł
    (Cena e-booka: 22.45 zł 44.90 zł)

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Marketing na facebooku

      Celem tego bloga jest szerzenie informacji o marketingu na Facebooku. Blog będzie zawierać ciekawe wiadomości o marketingu, Facebooku oraz...

    Zamknij