Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

Efektywne kampanie reklamowe na Facebooku

| Marzec 9, 2013

kampania reklamowa na Facebooku

Artykuł sponsorowany

InClick to narzędzie marketingowe i biznesowe do budowania bazy klientów, przeprowadzania badań, pozyskiwania opinii oraz realizacji drobnych zleceń internetowych. O systemie tym pisałam już wcześniej. Tym razem chciałabym przedstawić więcej pożytecznych szczegółów.

InClick nadaje się doskonale do wzmacniania promocji fanpagea na Facebooku. Jeśli chodzi o portale społecznościowe, większość zlecanych zadań na platformie inClick, polega na polubieniu i udostępnieniu strony na Facebooku. Inne możliwości to: udostępnienie linku, informacji, strony, wpisu, filmiku na profilu, wystawienie komentarza, wykonania pewnego zadania, np. wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera, udział w wydarzeniu, udział w konkursie, napisanie recenzji produktu lub usługi.

.

Co zrobić, aby zlecone zadania/ kampanie były bardziej efektywne?

– dokładnie określ jakie są zasady akceptacji zadania, np. nie wystarczy napisać, że dowodem będzie profil osoby w profilu firmy, trzeba zawęzić, że login powinien zawierać imię i nazwisko użytkownika – dzięki temu częściowo eliminujemy udział fikcyjnych użytkowników Facebooka;

– określić ilu znajomych powinien posiadać zleceniobiorca;

– warto prosić o printscreen z wykonanym zadaniem i link url do zadania;

– działalność można rozszerzyć na inne portale społecznościowe (Nasza Klasa, Twitter, itp.) – np. promowanie linku z ofertą firmy;

– warto prosić o kilka słów komentarza przy okazji udostępniania postu;

– nie zapominaj, że zleceniobiorcami są młodzi ludzie, promuj produkt, którym będą zainteresowane osoby od 16 do 26 roku życia.

.

Koszty prowadzenia kampanii reklamowych w inClick

Poniżej kilka wybranych zleceń związanych z działaniami w portalach społecznościowych wraz z kosztem ich prowadzenia.

Udostępnienie informacji na profilu, zapoznanie się z profilem, fanpage’em, subskrybowanie profilu, itp.

– 18 punktów – koszt na 1 osobę 0,36 zł

Udział w konkursie

– 40 punktów – koszt na 1 osobę 0,80 zł

Zarekomendowanie znajomym produktu, usługi, informacji

– min. 10 poleceń – 36 pkt. – koszt na 1 osobę 0,72 zł

– min. 50 poleceń – 225 pkt. – koszt na 1 osobę 4,5 zł

promocja facebook

.

Porównanie reklamy na Facebooku z inClick

Porównując płatne kampanie reklamowe na Facebooku z inClickiem, można stwierdzić, iż bardziej skuteczny jest inClick. Zlecając reklamę na Facebooku nie mamy pewności, czy użytkownik, który kliknie w reklamę polubi naszą stronę. Inaczej wygląda sprawa z inClickiem, jesteśmy pewni, że osoba kliknie i polubi, bo takie będzie jej zadanie. Czy po pewnym czasie usunie „polubienie”? Możliwe, ale również w przypadku reklam na Facebooku nie mamy takiej pewności. Aby przedłużyć czas wyświetlania postu na tablicy użytkownika, najlepiej określić czas, przez jaki ma się pojawiać informacja, a także jak najpóźniej zaakceptować wykonane przez niego zadanie. W zależności od rodzaju zlecenia, koszty kampanii reklamowej zleconej w inClick mogą być niższe niż na Facebooku.

.

Wady inClick:

– małe problemy techniczne, np. link aktywacyjny wędruje do spanu, co jakiś czas następuje wylogowanie się z profilu;

– ograniczenia wiekowe – użytkownicy w wieku od 16 do 26 lat. Dużą wartość, dla niektórych firm, miałyby zadania wykonywane przez osoby powyżej 30 roku życia.

 .

Zalety inClick:

– możliwość uzyskania szybkich efektów zlecanej kampanii;

– oszczędność czasu;

– stosunkowo niskie koszty działań;

– płacimy tylko za efekty;

– minimum formalności;

– proste reguły prowadzenia kampanii;

– możliwość kontrolowania swoich zleceń i akceptowania tylko poprawnie wykonanych;

– użytkownik może mieć tylko jedno konto, więc nie ma problemu, że ta sama osoba będzie wykonywała kilka razy nasze zlecenie;

– portal stale się rozwija, przez co staje się coraz bardziej atrakcyjny dla firm i użytkowników.

 .

Na koniec mała wskazówka 🙂

Jeśli szukasz kreatywnych pomysłów na kampanię na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, możesz zlecić takie zadanie użytkownikom inClicka. Spośród pomysłów można wybrać coś odpowiedniego dla firmy.

.

Komentarze

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Java EE 8. Wzorce projektowe i najlepsze praktyki

    Autor: Rhuan Rocha, Joao Purificacao

    Cena: 39.90 zł 57.00 zł
    (Cena e-booka: 28.50 zł 57.00 zł)

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Jak wykorzystać system InClick do promocji na Facebooku

    Artykuł sponsorowany Jeszcze kilka słów o systemie InClick i jego wykorzystaniu w działaniach na Facebooku. O tym jak działa program,...

    Zamknij