Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

Facebook Ads – reklama na Facebooku

| Kwiecień 15, 2013

facebook reklamaO reklamie na Facebooku można pisać dużo. Dzisiaj trochę podstaw, m.in. jak utworzyć reklamę i zdarzenie sponsorowane na Facebooku oraz jak określić budżet kampanii.

W celu utworzenia reklamy lub zdarzenia sponsorowanego na Facebooku należy przejść na stronę – tworzenie reklam na Facebooku.

Co chcesz reklamować na Facebooku?

Pierwszym krokiem jest wybranie strony, którą chcemy promować.

Co chcesz zrobić?

Drugim etapem jest wybór celu – co chcemy osiągnąć: zyskać więcej polubień strony, wypromować posty, które umieszczamy na fanpage’u, stworzyć reklamę strony, produktu lub utworzyć zdarzenie sponsorowane.

Wybierając opcję Promuj posty strony, nie ma możliwości dostosowania obrazu ani tekstu, ponieważ reklama będzie wyświetlać zawartość promowanych postów.reklama na facebooku

Następny krok to opracowanie wyglądu reklamy, m.in.: wymyślenie „chwytliwego” nagłówka, tekstu reklamy oraz zachęcającego zdjęcia.

Warto stworzyć 4 różne reklamy i przetestować ich skuteczność.

Wybierz odbiorców

Kolejny krok to wybór swojej grupy docelowej, czyli odbiorców, poprzez określenie ich miejsca zamieszkania, wieku, płci, zainteresowań, statusu związku, pracy i wykształcenia.

Reklamy i zdarzenia sponsorowane mogą pojawiać się w prawej części większości stron serwisu Facebook oraz w aktualnościach dla komputerów i telefonów komórkowych.

W prawej kolumnie zazwyczaj prezentowane jest maksymalnie sześć reklam i zdarzeń sponsorowanych jednocześnie, a pozycja reklamy jest uzależniona od budżetu, wysokości oferty, jakości reklamy i dotychczasowych wyników.

Kampania, ceny i harmonogram

W następnym kroku określamy walutę, kraj pochodzenia właściciela konta, strefę czasową oraz ustalamy okres wyświetlania reklamy i budżet kampanii.

Reklamodawcy mają pełną kontrolę nad wydatkami na kampanie dzięki możliwości wybrania budżetu dziennego i całkowitego. Im większy budżet, tym większy jest potencjalny zasięg kampanii.

Budżet dzienny decyduje o tym, ile wydamy na daną kampanię w ciągu każdego dnia. Każda kampania dysponuje osobnym budżetem. Reklamy i zdarzenia sponsorowane zostaną automatycznie zatrzymane w chwili wykorzystania dziennego budżetu kampanii na dany dzień. Minimalna kwota dziennego budżetu kampanii wynosi 1,00 USD. Budżet musi być co najmniej dwa razy większy niż oferta za kliknięcie (CPC). Jeżeli na przykład koszt kliknięcia (CPC) wynosi 1,00 USD, dzienny budżet musi wynosić co najmniej 2,00 USD.

CPM i CPC

CPM to koszt 1000 wyświetleń. Oznacza to, iż płacimy za wyświetlanie reklamy użytkownikom. Podczas konfigurowania reklamy wyświetlenia zostaną zoptymalizowane w taki sposób, aby reklama była pokazywana osobom, w przypadku których osiągnięcie celu jest najbardziej prawdopodobne.

CPC to koszt kliknięcia. Oznacza to, iż płacimy za każde kliknięcie w reklamę lub zdarzenie sponsorowane. Model płatności w oparciu o koszt kliknięcia jest mniej atrakcyjny, jeżeli celem jest zachęcenie użytkowników do wykonania działań na Facebooku. Reklama będzie prezentowana osobom, w przypadku których prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę jest najwyższe, ale które mogą nie być skłonne wykonać żadnych działań, takich jak polubienie strony, czy zareagowanie na post na fanpage’u.

Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testu skuteczności reklam na Facebook’u. Można przez tydzień uruchomić dwie kampanie, jedną opartą o model CPC, a drugą o CPM. Po tym czasie można wybrać najbardziej skuteczną reklamę, która spełnia nasze wymagania.

To podstawowe informacje potrzebne do uruchomienia prostej kampanii reklamowej na Facebooku.

Komentarze

6 komentarzy to “Facebook Ads – reklama na Facebooku”

  1. informatyczna
    Maj 6th, 2013 @ 08:42

    Właśnie takiej “instrukcji” facebookowych reklam szukałam. Dzięki! 🙂

  2. Anna
    Marzec 19th, 2015 @ 23:46

    Cześć,
    w zestawie reklam umieściłam 6 obrazków, są do siebie dość podobne.
    co decyduje o tym, który obraz z zestawu reklam będzie zdobywał najwięcej wyświetleń?
    Z obecnych 6 obrazów jeden po 2 dniach uzyskał ponad 250 kliknięć, pozostałe poniżej 30.
    Zastanawiam się czy to ta reklama jest dużo lepsza (mało prawdopdoobne bo tak jak napisałam nie jest mocno inna od reszty) czy to system preferencyjnie częściej wyświetla tę akurat reklamę.

  3. MarekS
    Czerwiec 14th, 2015 @ 09:02

    Ciężko było znaleźć ten artykul w google, strona ciekawa, zasługuje na większy ruch. SEO w 2015 stało się bardzo trudne, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

  4. Agnieszka
    Czerwiec 25th, 2015 @ 13:13

    Pomocny artykuł jak reklamy robic na fACEBOOK

  5. Michaś
    Grudzień 9th, 2017 @ 11:28

    Kampanie fb ads to zanakomita sprawa

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych

    Autor: Kelsey Hightower, Brendan Burns, Joe Beda

    Cena: 31.43 zł 44.90 zł
    (Cena e-booka: 22.45 zł 44.90 zł)

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    5 sposobów na poprawienie pozycji fanpage’a

    Temat działań seo, czyli optymalizacji i pozycjonowaniu stron, jest szeroko opisywany w internecie. Co zrobić, aby fanpage, który prowadzimy również...

    Zamknij