Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

5 trendów w mediach społecznościowych w 2014

| Luty 18, 2014

5 trendów w mediach społecznościowych w 2014

Jak będzie wyglądał marketing w 2014 roku? Co będzie modne w internecie, jaką strategię obrać, aby nowy rok był konstruktywny, jakie narzędzia wykorzystać w celu rozwoju swojego biznesu? Poniżej kilka wskazówek opracowanych na podstawie raportu o marketingu w 2014 roku (według marketerów, link poniżej).

1. Obserwacja i słuchanie swoich fanów

Jedną z podstawowych zasad jest wsłuchanie się w  potrzeby swoich klientów/fanów. Według raportu, 60% marketerów stosowało taką strategię w 2013 roku, a 24% planuje nadal to robić w 2014 roku. Tylko 31% marketerów uważa, iż ich strategia jest efektywna.

Media społecznościowe dają możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z klientami. Co zrobić, aby wykorzystać to jak najlepiej?

  • Obserwuj aktywność swoich fanów, ich posty i zachowanie,
  • Czym się interesują twoi klienci, jakich mają znajomych, jakie są ich wymagania i marzenia,
  • Dostarczaj wartościowych informacji, zbuduj zaufanie do swojej marki.

2. Skorzystaj z reklamy w mediach społecznościowych

W 2013 roku, 57% marketerów korzystało z reklamy w mediach społecznościowych, 23% ma zamiar reklamować się w 2014, ale tylko 23% uważa taką reklamę za skuteczną.

Jak efektywnie reklamować się w mediach społecznościowych:

  • Wyznacz cele, które można zmierzyć
  • Ustal budżet (zacznij od niewielkiego)
  • Poznaj potrzeby swoich klientów
  • Wybierz formę reklamy
  • Sprawdź różne typy reklamy ( jak działają, jak przyjmują je klienci, testuj ich skuteczność)
  • Sprawdź swoją konkurencję (jakie formy reklamy stosuje, jakie teksty i grafikę wykorzystuje)
  • Zoptymalizuj stronę główną (landing pages)
  • Testuj, zmieniaj i mierz rezultaty

 

3. Powiąż e-mailing z mediami społecznościami

Dzięki mediom społecznościowym e-mail marketing rozwinął się jeszcze bardziej. Według 68% marketerów, mailing jest ich podstawą działań marketingowych.

Trendy Facebook

Oto przykłady jak połączyć działanie e-mail marketingu z marketingiem społecznościowym.

  • Użyj tematu e-maila jako nagłówków reklamy na Facebooku i odwrotnie
  • Najciekawszą treść mailingu wykorzystaj jako post na swoim fanpage’u
  • Sprawdzaj na fanpage’u efektywność umieszczanej w e-mailingu grafiki  (i vice versa)
  • Powiadamiaj o nowym e-mailu na fanepage’u

 

4. Zarządzanie stroną na Facebooku

Dobrze sprawdza się prowadzenie jednego fanpage’a przez kilka osób. Nie każdy jednak ma ochotę i środki na takie działanie. Zarządzając stroną na Facebooku należy pamiętać o kilku podstawach.

  • Stwórz swoją strategię zarządzania (do kogo, w jaki sposób i jak)
  • Opracuj plan działania: częstotliwość postów, ich rodzaj, zaplanuj też inne działania dodatkowe
  • Publikuj wartościową treść

5. ROI – Zwrot z inwestycji

Wiele firm zapomina o mierzeniu swoich wyników, przez co nie rozwijają się w odpowiednim tempie. Tylko 34% marketerów bada swoje działania.

Wybierz 2 portale społecznościowe (np. Facebook i Twitter), wyznacz cele, opracuj dla nich plan działania i działaj.

Skrót raportu w formie video

Post powstał na podstawie raportu o marketingu  (State of Marketing Report), który pokazuje marketingowe priorytety i trendy w 2014 roku.

Komentarze

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych

    Autor: Kelsey Hightower, Brendan Burns, Joe Beda

    Cena: 31.43 zł 44.90 zł
    (Cena e-booka: 22.45 zł 44.90 zł)

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    5 sposobów na “dobrego” Facebooka

    Dzisiejszy wpis będzie bardziej psychologiczny. Korzystanie z Facebooka ma swoje minusy i plusy. Nadużywanie go może źle odbić się na...

    Zamknij