Facebook Marketing

Blog o marketingu na Facebooku

5 sposobów jak zwiększyć efektywność reklam sponsorowanych

| Maj 29, 2014

Facebook reklama sponsorowanaW obecnym wyglądzie stron i profili na Facebooku reklamy sponsorowane pojawiają się w prawej kolumnie. Są one dosyć małe i pozwalają na umieszczenie tekstu o długości 90 znaków, a pole wyświetlania ma wymiary 100 pikseli szerokości x 72 pikseli wysokości. Jak zwiększyć klikalność wydarzeń i reklam sponsorowanych na Facebooku?

Zadbaj o atrakcyjność reklamy sponsorowanej

Zastanów się do jakiej grupy ludzi chcesz dotrzeć i co ich zainteresuje. Wykorzystaj to, opracuj reklamę i zachęć do określonego działania.

facebook reklama sponsorowanaa

Przykłady reklamy sponsorowanej na Facebooku

1. Pokaż ludzką twarz swojej firmy

Pokazanie zdjęcia człowieka i jego twarzy jest dużo efektywniejsze niż zamieszczenie zdjęcia produktu, usługi, diagramu czy innego rysunku.

Czyje zdjęcie umieścić?

– znanej persony w firmie, np. dyrektora, prezesa, założyciela, itp. – jeśli jest taka osoba

– pracownika firmy – ale ważne, żeby był uśmiechnięty

Lepsze wyniki daje również umieszczenie zdjęcia, na którym osoba patrzy prosto przed siebie i widać jej całą twarz, najlepiej oczywiście jeśli będzie się uśmiechać.

facebook reklama sponsorowana

Przykłady reklamy sponsorowanej z wizerunkiem uśmiechniętej osoby

2. Kontroluj ilość tekstu

Reklama sponsorowana może się składać z 90 znaków, jeśli potrzebujesz użyć więcej tekstu – umieść go na obrazku. Dużą skuteczność ma zastosowanie jednocześnie zdjęcia z twarzą człowieka oraz krótkiego tekstu. Aby znaleźć najlepszą kombinację obrazu i tekstu wykonaj testy A/B (z tekstem po prawej lub po lewej stronie zdjęcia).

facebook reklama sponsorowana

Tekst używany w reklamach i zdarzeniach sponsorowanych nie może zajmować więcej niż 20% obrazu. Używanie zdjęć z minimalną ilością tekstu sprawia, że materiał jest interesujący dla użytkowników.

Na podstawie informacji z Facebooka:

Sprawdzanie, czy reklama jest zgodna z limitem 20% tekstu w obrazie reklamy:

Aby sprawdzić, czy Twoja reklama jest zgodna z limitem 20% tekstu w obrazie reklamy, użyj narzędzia siatki. To narzędzie to siatka 5 x 5, w której znajduje się łącznie 25 pól (patrz niżej). Zalecamy oznaczenie pięciu pól w siatce w celu określenia, czy materiał reklamowy prawdopodobnie zostanie zaakceptowany.

Aby skorzystać z narzędzia siatki:

  1. Przejdź do narzędzia siatki.
  2. Kliknij opcję Przeglądaj, aby dodać obraz, którego chcesz użyć w reklamie.
  3. Kliknij opcję Pokaż siatkę, aby wyświetlić obraz wewnątrz siatki 5 x 5.
  4. Kliknij pola zawierające tekst. Jeśli tekst występuje w co najmniej 6 polach, obraz prawdopodobnie zawiera więcej niż 20% tekstu i może nie zostać zakwalifikowany do użytku w reklamie w aktualnościach.
  5. Jeśli obraz zawiera więcej niż 20% tekstu, możesz edytować swoją reklamę.

Uwaga: ta siatka jedynie pokazuje, w jaki sposób oceniamy ilość tekstu w reklamach. Facebook zastrzega sobie prawo ostatecznej oceny zgodności obrazu z zasadami.

facebook reklama sponsorowana

Dozwolone zgodnie z zasadą 20% tekstu:

  • Zdjęcia produktów zawierające tekst umieszczony na produkcie
  • Zdjęcia produktów w rzeczywistych sytuacjach lub zdjęcia produktów zawierające drugi plan

Niedozwolone zgodnie z zasadą 20% tekstu:

  • Powiększone obrazy logo/obrazy zawierające nakładkę tekstową
  • Obrazy, które zostały poddane wyraźnej obróbce w celu umieszczenia tekstu na produkcie i ominięcia naszych zasad

3. Dodaj przycisk play

Użycie przycisku play jest bardzo efektywne. Jeśli wykorzystanie wideo w reklamie nie mieści się w Twoim budżecie, użyj zdjęcia i tekstu w taki sposób, aby było wiadomo, iż chodzi o wideo i po kliknięciu użytkownik będzie mógł go zobaczyć.

facebook reklama sponsorowana

4. Zaproponuj zniżkę, przyciągnij promocją

Ludzie chętniej klikną w reklamę jeśli wiedzą, że to przyniesie im pewną korzyść. Obiecaj specjalną ofertę, daj zniżkę lub rabat, zachęć promocją, rabatami, darmową dostawą lub zaproponuj rozwiązanie ich problemu.

facebook reklama sponsorowana

Nie używaj Caps lock, to nie kojarzy się dobrze i użytkownicy mają wrażenie, że się na nich krzyczy. Nie ważne jak wielka jest to promocja – nie rób tego.

Dobierz odpowiednie słowa i zdjęcie, aby użytkownicy dokładnie wiedzieli co mają zrobić, np. zamówili, zadzwonili, kliknęli, pobrali raport, wysłali e-maila, itp. Zachęć do działania bardziej jako przyjaciel, a nie nachalna firma.

5. Postaw na prostotę

Ze względu na niewielkie wymiary reklamy (zarówno zdjęcia jak i tekstu), unikaj dużej ilości kolorów, grafiki i skomplikowanego słownictwa. Ogranicz się do prostych rysunków i skup się na przekazie.

facebook reklama sponsorowana

Mam nadzieję, iż przedstawione tutaj przykłady będą dla Ciebie inspiracją przy komponowaniu reklamy sponsorowanej na Facebooku.

Komentarze

2 komentarze to “5 sposobów jak zwiększyć efektywność reklam sponsorowanych”

  1. Michał
    Czerwiec 26th, 2014 @ 08:42

    Czy czasem Facebook nie zakazuje umieszczania “sztucznych” przycisków play? Jakiś czas temu moja reklama z takim przyciskiem została odrzucona.

  2. Ania
    Lipiec 30th, 2017 @ 19:46

    A skuteczność można później sprawdzić za pomocą calltrackera 🙂 Z doświadczenia wiem, że klienci całkiem inaczej odbierają reklamę, a sposoby marketingowe według nas najlepsze nie zawsze okazują się skuteczne.

Zostaw komentarz





  • Polecana książka

  • Kategorie książek

  • Książka dnia

    Java EE 8. Wzorce projektowe i najlepsze praktyki

    Autor: Rhuan Rocha, Joao Purificacao

    Cena: 39.90 zł 57.00 zł
    (Cena e-booka: 28.50 zł 57.00 zł)

  • Tagi

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    5 trendów w mediach społecznościowych w 2014

    Jak będzie wyglądał marketing w 2014 roku? Co będzie modne w internecie, jaką strategię obrać, aby nowy rok był konstruktywny,...

    Zamknij