5 sposobów jak zwiększyć efektywność reklam sponsorowanych

Facebook reklama sponsorowana

W obecnym wyglądzie stron i profili reklamy sponsorowane pojawiają się w prawej kolumnie. Są one dosyć małe i pozwalają na umieszczenie tekstu o długości 90 znaków, a pole wyświetlania ma wymiary 100 pikseli szerokości x 72 pikseli wysokości. Jak zwiększyć klikalność wydarzeń i reklam sponsorowanych?

Zadbaj o atrakcyjność reklamy sponsorowanej

Zastanów się, do jakiej grupy ludzi chcesz dotrzeć i co ich zainteresuje. Wykorzystaj to, opracuj reklamę i zachęć do określonego działania.

facebook reklama sponsorowanaa

Przykłady reklamy sponsorowanej

1. Pokaż ludzką twarz swojej firmy

Pokazanie zdjęcia człowieka i jego twarzy jest dużo efektywniejsze niż zamieszczenie zdjęcia produktu, usługi, diagramu czy innego rysunku.

Czyje zdjęcie umieścić?

– znanej persony w firmie, np. dyrektora, prezesa, założyciela, itp. – jeśli jest taka osoba

– pracownika firmy — ale ważne, żeby był uśmiechnięty

Lepsze wyniki daje również umieszczenie zdjęcia, na którym osoba patrzy prosto przed siebie i widać jej całą twarz, najlepiej oczywiście jeśli będzie się uśmiechać.

facebook reklama sponsorowana

Przykłady reklamy sponsorowanej z wizerunkiem uśmiechniętej osoby

2. Kontroluj ilość tekstu

Reklama sponsorowana może się składać z 90 znaków, jeśli potrzebujesz użyć więcej tekstu — umieść go na obrazku. Dużą skuteczność ma zastosowanie jednocześnie zdjęcia z twarzą człowieka oraz krótkiego tekstu. Aby znaleźć najlepszą kombinację obrazu i tekstu wykonaj testy A/B (z tekstem po prawej lub po lewej stronie zdjęcia).

facebook reklama sponsorowana

Tekst używany w reklamach i zdarzeniach sponsorowanych nie może zajmować więcej niż 20% obrazu. Używanie zdjęć z minimalną ilością tekstu sprawia, że materiał jest interesujący dla użytkowników.

3. Dodaj przycisk play

Użycie przycisku play jest bardzo efektywne. Jeśli wykorzystanie wideo w reklamie nie mieści się w Twoim budżecie, użyj zdjęcia i tekstu w taki sposób, aby było wiadomo, iż chodzi o wideo i po kliknięciu użytkownik będzie mógł go zobaczyć.

facebook reklama sponsorowana

4. Zaproponuj zniżkę, przyciągnij promocją

Ludzie chętniej klikną reklamę jeśli wiedzą, że to przyniesie im pewną korzyść. Obiecaj specjalną ofertę, daj zniżkę lub rabat, zachęć promocją, rabatami, darmową dostawą lub zaproponuj rozwiązanie ich problemu.

facebook reklama sponsorowana

Nie używaj Caps lock, to nie kojarzy się dobrze i użytkownicy mają wrażenie, że się na nich krzyczy. Nie ważne jak wielka jest to promocja – nie rób tego.

Dobierz odpowiednie słowa i zdjęcie, aby użytkownicy dokładnie wiedzieli co mają zrobić, np. zamówili, zadzwonili, kliknęli, pobrali raport, wysłali e-maila, itp. Zachęć do działania bardziej jako przyjaciel, a nie nachalna firma.

5. Postaw na prostotę

Ze względu na niewielkie wymiary reklamy (zarówno zdjęcia jak i tekstu), unikaj dużej ilości kolorów, grafiki i skomplikowanego słownictwa. Ogranicz się do prostych rysunków i skup się na przekazie.

facebook reklama sponsorowana

Mam nadzieję, iż przedstawione tutaj przykłady będą dla Ciebie inspiracją przy komponowaniu reklamy sponsorowanej.

2 myśli na temat “5 sposobów jak zwiększyć efektywność reklam sponsorowanych

  1. Michał Odpowiedz

    Czy czasem Facebook nie zakazuje umieszczania “sztucznych” przycisków play? Jakiś czas temu moja reklama z takim przyciskiem została odrzucona.

  2. Ania Odpowiedz

    A skuteczność można później sprawdzić za pomocą calltrackera 🙂 Z doświadczenia wiem, że klienci całkiem inaczej odbierają reklamę, a sposoby marketingowe według nas najlepsze nie zawsze okazują się skuteczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 + sixteen =