Jak będzie wyglądał marketing w 2014 roku? Co będzie modne w internecie, jaką strategię obrać, aby nowy rok był konstruktywny, jakie narzędzia wykorzystać w celu rozwoju swojego biznesu? Poniżej kilka wskazówek opracowanych na podstawie raportu o marketingu w 2014 roku (według marketerów, link poniżej).
1. Obserwacja i słuchanie swoich fanów
Jedną z podstawowych zasad jest wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów/fanów. Według raportu, 60% marketerów stosowało taką strategię w 2013 roku, a 24% planuje nadal to robić w 2014 roku. Tylko 31% marketerów uważa, iż ich strategia jest efektywna.
Media społecznościowe dają możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z klientami. Co zrobić, aby wykorzystać to jak najlepiej?
- Obserwuj aktywność swoich fanów, ich posty i zachowanie,
- Czym się interesują twoi klienci, jakich mają znajomych, jakie są ich wymagania i marzenia,
- Dostarczaj wartościowych informacji, zbuduj zaufanie do swojej marki.
2. Skorzystaj z reklamy w mediach społecznościowych
W 2013 roku, 57% marketerów korzystało z reklamy w mediach społecznościowych, 23% ma zamiar reklamować się w 2014, ale tylko 23% uważa taką reklamę za skuteczną.
Jak efektywnie reklamować się w mediach społecznościowych:
- Wyznacz cele, które można zmierzyć
- Ustal budżet (zacznij od niewielkiego)
- Poznaj potrzeby swoich klientów
- Wybierz formę reklamy
- Sprawdź różne typy reklamy ( jak działają, jak przyjmują je klienci, testuj ich skuteczność)
- Sprawdź swoją konkurencję (jakie formy reklamy stosuje, jakie teksty i grafikę wykorzystuje)
- Zoptymalizuj stronę główną (landing pages)
- Testuj, zmieniaj i mierz rezultaty
3. Powiąż e-mailing z mediami społecznościami
Dzięki mediom społecznościowym e-mail marketing rozwinął się jeszcze bardziej. Według 68% marketerów, mailing jest ich podstawą działań marketingowych.
Oto przykłady jak połączyć działanie e-mail marketingu z marketingiem społecznościowym.
- Użyj tematu e-maila jako nagłówków reklamy i odwrotnie
- Najciekawszą treść mailingu wykorzystaj jako post na swoim fanpage’u
- Sprawdzaj na fanpage’u efektywność umieszczanej w e-mailingu grafiki (i vice versa)
- Powiadamiaj o nowym e-mailu na fanepage’u
4. Zarządzanie stroną
Dobrze sprawdza się prowadzenie jednego fanpage’a przez kilka osób. Nie każdy jednak ma ochotę i środki na takie działanie. Zarządzając stroną należy pamiętać o kilku podstawach.
- Stwórz swoją strategię zarządzania (do kogo, w jaki sposób i jak)
- Opracuj plan działania: częstotliwość postów, ich rodzaj, zaplanuj też inne działania dodatkowe
- Publikuj wartościową treść
5. ROI – Zwrot z inwestycji
Wiele firm zapomina o mierzeniu swoich wyników, przez co nie rozwijają się w odpowiednim tempie. Tylko 34% marketerów bada swoje działania.
Wybierz 2 portale społecznościowe (np. Twitter), wyznacz cele, opracuj dla nich plan działania i działaj.
Skrót raportu w formie video
Post powstał na podstawie raportu o marketingu (State of Marketing Report), który pokazuje marketingowe priorytety i trendy w 2014 roku.