Artykuł sponsorowany
InClick to narzędzie marketingowe i biznesowe do budowania bazy klientów, przeprowadzania badań, pozyskiwania opinii oraz realizacji drobnych zleceń internetowych. O systemie tym pisałam już wcześniej. Tym razem chciałabym przedstawić więcej pożytecznych szczegółów.
InClick nadaje się doskonale do wzmacniania promocji fanpagea. Jeśli chodzi o portale społecznościowe, większość zlecanych zadań na platformie inClick, polega na polubieniu i udostępnieniu strony. Inne możliwości to: udostępnienie linku, informacji, strony, wpisu, filmiku na profilu, wystawienie komentarza, wykonania pewnego zadania, np. wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera, udział w wydarzeniu, udział w konkursie, napisanie recenzji produktu lub usługi.
.
Co zrobić, aby zlecone zadania/ kampanie były bardziej efektywne?
– dokładnie określ jakie są zasady akceptacji zadania, np. nie wystarczy napisać, że dowodem będzie profil osoby w profilu firmy, trzeba zawęzić, że login powinien zawierać imię i nazwisko użytkownika – dzięki temu częściowo eliminujemy udział fikcyjnych użytkowników;
– określić ilu znajomych powinien posiadać zleceniobiorca;
– warto prosić o printscreen z wykonanym zadaniem i link url do zadania;
– działalność można rozszerzyć na inne portale społecznościowe (Nasza Klasa, Twitter, itp.) – np. promowanie linku z ofertą firmy;
– warto prosić o kilka słów komentarza przy okazji udostępniania postu;
– nie zapominaj, że zleceniobiorcami są młodzi ludzie, promuj produkt, którym będą zainteresowane osoby od 16 do 26 roku życia.
.
Koszty prowadzenia kampanii reklamowych w inClick
Poniżej kilka wybranych zleceń związanych z działaniami w portalach społecznościowych wraz z kosztem ich prowadzenia.
Udostępnienie informacji na profilu, zapoznanie się z profilem, fanpage’em, subskrybowanie profilu, itp.
– 18 punktów – koszt na 1 osobę 0,36 zł
Udział w konkursie
– 40 punktów – koszt na 1 osobę 0,80 zł
Zarekomendowanie znajomym produktu, usługi, informacji
– min. 10 poleceń – 36 pkt. – koszt na 1 osobę 0,72 zł
– min. 50 poleceń – 225 pkt. – koszt na 1 osobę 4,5 zł
.
Porównanie reklamy z inClick
Porównując płatne kampanie reklamowe z inClickiem, można stwierdzić, iż bardziej skuteczny jest inClick. Zlecając reklamę nie mamy pewności, czy użytkownik, który kliknie w reklamę polubi naszą stronę. Inaczej wygląda sprawa z inClickiem, jesteśmy pewni, że osoba kliknie i polubi, bo takie będzie jej zadanie. Czy po pewnym czasie usunie „polubienie”? Możliwe, ale również w przypadku reklam nie mamy takiej pewności. Aby przedłużyć czas wyświetlania postu na tablicy użytkownika, najlepiej określić czas, przez jaki ma się pojawiać informacja, a także jak najpóźniej zaakceptować wykonane przez niego zadanie. W zależności od rodzaju zlecenia, koszty kampanii reklamowej zleconej w inClick mogą być niższe.
.
Wady inClick:
– małe problemy techniczne, np. link aktywacyjny wędruje do spanu, co jakiś czas następuje wylogowanie się z profilu;
– ograniczenia wiekowe – użytkownicy w wieku od 16 do 26 lat. Dużą wartość, dla niektórych firm, miałyby zadania wykonywane przez osoby powyżej 30 roku życia.
.
Zalety inClick:
– możliwość uzyskania szybkich efektów zlecanej kampanii;
– oszczędność czasu;
– stosunkowo niskie koszty działań;
– płacimy tylko za efekty;
– minimum formalności;
– proste reguły prowadzenia kampanii;
– możliwość kontrolowania swoich zleceń i akceptowania tylko poprawnie wykonanych;
– użytkownik może mieć tylko jedno konto, więc nie ma problemu, że ta sama osoba będzie wykonywała kilka razy nasze zlecenie;
– portal stale się rozwija, przez co staje się coraz bardziej atrakcyjny dla firm i użytkowników.
.
Na koniec mała wskazówka 🙂
Jeśli szukasz kreatywnych pomysłów na kampanię lub w innych mediach społecznościowych, możesz zlecić takie zadanie użytkownikom inClicka. Spośród pomysłów można wybrać coś odpowiedniego dla firmy.
.