Podstawowe wyrażenia związane z marketingiem na Facebooku.

 

A

API (ang. application programming interface) – interfejs programowania aplikacji, który serwis społecznościowy lub inna platforma udostępnia zewnętrznym deweloperom, aby umożliwić integrację autorskiego kodu z platformą. Facebook, Twitter, Web 2.0 maja własne API.

 

C

CPA (ang. cost per action) – koszt jednej czynności, czyli opłata uiszczana gdy użytkownik wykona daną czynność.

CPC (ang. cost per click) – kosz jednego kliknięcia.

CPM (ang. cost per mille)
– koszt tysiąca wyświetleń.

 

F

FBML – Facebook Markup Language – język służący do tworzenia aplikacji facebookowych.

 

K

Kredyty Facebooka – wirtualny środek płatności, którym można płacić za prezenty lub korzystanie z niektórych aplikacji.

 

W

Wskaźnik klikalności – częstotliwość z jaką użytkownicy klikają wyświetlaną reklamę.

 

Z

Zwrot z inwestycji (ROI) – przychód z kampanii lub innej internetowej inicjatywy marketingowej.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

thirteen + nine =