Reklama w mediach społecznościowych

O reklamie można pisać dużo. Dzisiaj trochę podstaw, m.in. jak utworzyć reklamę i zdarzenie sponsorowane oraz jak określić budżet kampanii.

Co chcesz reklamować?

Pierwszym krokiem jest wybranie strony, którą chcemy promować.

Co chcesz zrobić?

Drugim etapem jest wybór celu — co chcemy osiągnąć: zyskać więcej polubień strony, wypromować posty, które umieszczamy na fanpage’u, stworzyć reklamę strony, produktu lub utworzyć zdarzenie sponsorowane.

Wybierając opcję Promuj posty strony, nie ma możliwości dostosowania obrazu ani tekstu, ponieważ reklama będzie wyświetlać zawartość promowanych postów.

Następny krok to opracowanie wyglądu reklamy, m.in.: wymyślenie „chwytliwego” nagłówka, tekstu reklamy oraz zachęcającego zdjęcia.

Warto stworzyć 4 różne reklamy i przetestować ich skuteczność.

Wybierz odbiorców

Kolejny krok to wybór swojej grupy docelowej, czyli odbiorców, poprzez określenie ich miejsca zamieszkania, wieku, płci, zainteresowań, statusu związku, pracy i wykształcenia.

Reklamy i zdarzenia sponsorowane mogą pojawiać się w prawej części większości stron serwisu oraz w aktualnościach dla komputerów i telefonów komórkowych.

W prawej kolumnie zazwyczaj prezentowane jest maksymalnie sześć reklam i zdarzeń sponsorowanych jednocześnie, a pozycja reklamy jest uzależniona od budżetu, wysokości oferty, jakości reklamy i dotychczasowych wyników.

Kampania, ceny i harmonogram

W następnym kroku określamy walutę, kraj pochodzenia właściciela konta, strefę czasową oraz ustalamy okres wyświetlania reklamy i budżet kampanii.

Reklamodawcy mają pełną kontrolę nad wydatkami na kampanie dzięki możliwości wybrania budżetu dziennego i całkowitego. Im większy budżet, tym większy jest potencjalny zasięg kampanii.

Budżet dzienny decyduje o tym, ile wydamy na daną kampanię w ciągu każdego dnia. Każda kampania dysponuje osobnym budżetem. Reklamy i zdarzenia sponsorowane zostaną automatycznie zatrzymane w chwili wykorzystania dziennego budżetu kampanii na dany dzień. Minimalna kwota dziennego budżetu kampanii wynosi 1,00 USD. Budżet musi być co najmniej dwa razy większy niż oferta za kliknięcie (CPC). Jeżeli na przykład koszt kliknięcia (CPC) wynosi 1,00 USD, dzienny budżet musi wynosić co najmniej 2,00 USD.

CPM i CPC

CPM to koszt 1000 wyświetleń. Oznacza to, iż płacimy za wyświetlanie reklamy użytkownikom. Podczas konfigurowania reklamy wyświetlenia zostaną zoptymalizowane w taki sposób, aby reklama była pokazywana osobom, w przypadku których osiągnięcie celu jest najbardziej prawdopodobne.

CPC to koszt kliknięcia. Oznacza to, iż płacimy za każde kliknięcie w reklamę lub zdarzenie sponsorowane. Model płatności w oparciu o koszt kliknięcia jest mniej atrakcyjny, jeżeli celem jest zachęcenie użytkowników do wykonania działań. Reklama będzie prezentowana osobom, w przypadku których prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę jest najwyższe, ale które mogą nie być skłonne wykonać żadnych działań, takich jak polubienie strony, czy zareagowanie na post.

Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testu skuteczności reklam. Można przez tydzień uruchomić dwie kampanie, jedną opartą o model CPC, a drugą o CPM. Po tym czasie można wybrać najbardziej skuteczną reklamę, która spełnia nasze wymagania.

To podstawowe informacje potrzebne do uruchomienia prostej kampanii reklamowej.

6 myśli na temat “Reklama w mediach społecznościowych

  1. informatyczna Odpowiedz

    Właśnie takiej “instrukcji” facebookowych reklam szukałam. Dzięki! 🙂

  2. Anna Odpowiedz

    Cześć,
    w zestawie reklam umieściłam 6 obrazków, są do siebie dość podobne.
    co decyduje o tym, który obraz z zestawu reklam będzie zdobywał najwięcej wyświetleń?
    Z obecnych 6 obrazów jeden po 2 dniach uzyskał ponad 250 kliknięć, pozostałe poniżej 30.
    Zastanawiam się czy to ta reklama jest dużo lepsza (mało prawdopdoobne bo tak jak napisałam nie jest mocno inna od reszty) czy to system preferencyjnie częściej wyświetla tę akurat reklamę.

  3. MarekS Odpowiedz

    Ciężko było znaleźć ten artykul w google, strona ciekawa, zasługuje na większy ruch. SEO w 2015 stało się bardzo trudne, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixteen − two =